Jarní filmová sezóna vrcholí. Od začátku roku do konce června bylo u nás uvedeno deset nových celovečerních snímků. Nejméně dalších sedm čeká na svoji premiéru do konce roku. Nesplní se tak temné předpovědi skeptiků a česká kinematografie si nadále udrží svůj slušný produkční průměr. Česká filmová lobby je silnější, než se na první pohled zdá.
Líbila se mi zkaženost všech postav. Nikdo z nich není dokonalý ž je zajímavé. Líbil se mi spád, s jakým se najednou dostanete do dalšího dějství, komprese času. A také otázka člověka skrývajícího se před očima všech – což byla výzva ukázal ve mně je.
Interview: James B. Harris, producentKniha Michela Cimenta „KUBRICK“ obsahuje několik odlišných částí. V tomto vydání přinášíme překlad jednoho z četných rozhovorů s Kubrickovými spolupracovníky é jsou zařazeny do zadní části knihy.
Domnívám se je zapotřebí hledat podstatu žánru i na základě takové vlastnosti bychom mohli označit jako flexibilitu: každá postava, ať už westernová, či muzikálová natolik součástí vymezeného světa může být nositelem děje, aniž by došlo k narušení jeho konvencí ým by ztratil své žánrové vymezení. Nabízí se otázka by se v případě „našeho“ filmu vyjímal Marlowe.
Český sen Víta Klusáka a Filipa RemundyKaždým zvoleným úhlem kamery, položenou otázkou či „násilnou“ prací se zvukovou stopou Klusák s Remundou poukazují na film jako nástroj i výsledek manipulace. Se zákazníkem nemanipuluje jenom reklama, ale i samotné filmové médium.
Mistři Marka NajbrtaMistři zapadají do současného českého filmu.Autorsky jsou současné české filmy poměrně silné, i když samotní Mistři mi přijdou trochu nekompaktní. Od „českých zvyklostí“ se Mistři poněkud odlišují tam, kde se objevují formalistní prvky ž se týká především (též zmiňované) izolace prostředí.
Post coitum Juraje JakubiskaKdyby to alespoň bylo kvalitní péčko! Krajčo s Vondráčkovou, Vondráčková s Langmajerem, Langmajer s Krajčem a všichni dohromady s Francem Nerem! Olé! Za dva měsíce se to mohlo šoupnout do regálů v červených koutech videopůjčoven a do pěti let by se film zaručeně změnil v proklatě kultovní záležitost.
Presumpce viny Carla FranklinaDobrý scénář, elegantní režie a herecké výkony v čele s „hvězdným“ Washingtonem jsou důkazem Presumpce viny má větší divácký potenciál, než se na první pohled může zdát.
Den poté Rolanda EmmerichaKdyž ve Dni poté začne řádit tornádo, vybere si za cíl onen klasický nápis tyčící se nad hollywoodskými kopci. V tom okamžiku může citlivější divák dojít k závěru je tak symbolicky zlikvidován „starý Hollywood“, kde se největší důraz kladl na dobrý příběh.
Nájemník Romana PolańskéhoBez přehánění možno říci jakékoliv soudy o Polańského díle nemají váhu bez shlédnutí tohoto filmu. Což také znamená nikoliv Čínskou čtvrtí, ale teprve až Nájemníkem, končí Polańského zlaté tvůrčí období.
Myslím si by nebylo na škodu udělat v řadách Premiere menší defenestraci. Premiere je platforma s poměrně kvalitním potenciálem, ovšem je naplňována recenzemi é ji táhnou ke dnu.