alebo keď katana sviští vzduchomTak, ako je pre západný filmový svet a hlavne pre Ameriku z historického exkurzu najobľúbenejším žánrom western, tak sa v Japonsku dlhú dobu najväčšej obľube tešili filmy so samurajskou tematikou.
Hlavní třída městečka. Oblaka písčitého prachu se zvedají pod kopyty projíždějících dostavníků či koňů honáků dobytka. Nalevo saloon a hotel, napravo banka a holičství. Náhle se prostranství vylidní. Z opačných stran ulice se k sobě pomalu přibližují dva muži...
Portrét umělce deprimovaného vlastními filmyFulci dokázal plnohodnotně zobrazit a podřídit násilí a brutalitu filmovému obrazu, svému osobitému a jedinečnému snovému světu. Bizarně morbidní pohádkový svět této osobnosti neztratil svou temnou a chladnou pastelovou mlhu ani po uplynutí řady let od jeho stvoření.
Seidžun Suzuki. Tajná zbraň japonského filmu. Ačkoli má zásadní vliv na filmaře asijské (Kitano, Wong, Woo) stejně jako americké (Jarmusch, Tarantino), zůstává nepoznán. Co nám zbývá, jsou fragmenty, tu a tam roztroušené po kusých retrospektivách (když už se nějaká koná vždy pro velké množství jeho filmů neúplná) a občasných vydání na DVD nosičích.
Zajímal by mě váš přístup ke castingu. Jak si vybíráte své hlavní herce a zvláště pak herečky v Pistol Opera? Na prvním místě musí být krásné. A protože se jedná o akční film, musí být schopny zvládnout stejně dobře akční sekvence. Jindy ke mně zase promluvily oči té malé dívenky ž byl důvod, proč jsem si ji vybral.
Při příležitosti Večeru Fantomu ý proběhl 11.května v pražském kině Ponrepo přináší i Fantom informativní článek o u nás poměrně neznámém pilíři světové kinematografie. Tento článek by měl započít volný seriál ý bude pokračovat opět při další projekci a chtěl by seznamovat zejména se starými hollywoodskými filmy a tvůrci.
Kapitola 2: NORMY ( dokončení )Vysvětlení pro jeho dvojznačnou pozici tváří v tvář kritice a filmařům se skrývá v samé podstatě jeho tvorby. Zneklidňuje jak stylisticky, tak tématicky, odmítá cokoliv se od něj očekává, ale zároveň občas zabrousí do oblasti tradičních filmových žánrů (válečný film, sci-fi, horor), ustavičně experimentuje a přitom je stále připraven hrát komerční hru, upřednostňuje podívanou a fantazii před moralistním rozjímáním a filozofováním.
Kill Bill Vol. 2 Quentina TarantinaTarantino byl a zůstává přestárlým puberťákem ý se nesnaží už jenom bavit, ale i moralizovat. Hra na dospěláka ý nechce už jenom přinášet zábavu, ale i učit a vést, tentokrát nevyšla. Snad příště.
Umučení Krista Mela GibsonaPostupně převládl názor Melu Gibsonovi se podařilo na plátno věrohodně převést text evangelií. Na tomto místě je třeba jasně říct: film nemá s realitou nic společného. Jedná se o subjektivní, vysoce stylizovanou uměleckou vizi režiséra. Gibsonův film je výkladem evangelií á sama o sobě oscilují mezi výkladem a faktickým záznamem reality.
Cokoliv Woodyho AllenaFilmy Woodyho Allena jsou pořád stejné a pokaždé jiné. Věren tradici starých mistrů grotesky, chrlí ročně jeden film za druhým é dohromady stvrzují obraz klauna, a zároveň ho vnitřně rozrůzňují.