Režie Sydneyho Pollacka není postavena na dokonale vybroušených stylových postupech či omračujících avantgardních technikách.
Sydney Pollack patří k žánrovým všeumělům, až na sci-fi nebo horor vstoupil skoro do každého z žánru (western, melodrama, komedie, thriller) a zanechal v něm nesmazatelnou stopu.
dvě glosy na okraj filmu Elektrický jezdecReklamní kovboj Steele ž vesta, kalhoty i klobouk jsou posety desítkami svítících žároviček, se vzbouří proti svému zaměstnavateli ý nešetrně zachází s koňským šampiónem Rising Star.
Muž bez minulostiÚcta k tradici spojená s netradičním přístupem, konvenční filmové postupy v kombinaci s nekonvenčním nahlížením světa. Melancholie a smutek, spontánnost a svěžest. Jednoduchost a minimalistická oproštěnost ve službách maximálního účinku.
17.částVizuální styl Kubrickových filmů je spíše určován narušením symetrie skrze násilí – násilí zapříčiněné zlobou, pomstychtivostí či prostou instinktivní agresivitou.
Romaneto Martina FričeFričova filmová adaptace romaneta Karla Matěje Čapka-Choda svou podobou rozhodně nedělá ostudu danému žánru.
Tlumočnice Sydneyho PollackaAčkoli je poslední Pollackův film thrillerem, svým tématem navazuje na známé melodrama 80. let Vzpomínky na Afriku – s tím rozdílem Tlumočnice tvoří jeho temnější, odvrácenou tvář.
Hvězdné války: Epizoda III - Pomsta SithůTřetí a vlastně i závěrečný díl hexalogie Hvězdné války je výjimečným počinem hned z několika důvodů.
Sin City – město hříchu Franka Millera a Roberta RodriguezeSin City je bezpochyby „matkou komiksových adaptací“. O to zajímavější bude sledovat jeho přijetí mezi komiksovými nadšenci.
Prokletá Argentina Christophera HamptonaDramatik a oscarový scenárista Hampton natočil film o únosech nepohodlných lidí během vojenské junty v Argentině. Ve své touze po maximálním emocionálním dopadu na diváka, ale přestal mít zábrany.
Minikolekce Fred Astaire, Brigadoon, The Philadelphia Story, Zuřící býk, Serpico