
Tvrdíte moje filmy jsou literární: to říkám ve svých filmech, můžu říct v románu. Ve skutečnosti nepromlouvám, ale ukazuji. Ukazuji lidi, kteří jednají a mluví.
Především musíte oddělit moji situaci od situace mých přátel. Každý z nás má svůj vlastní příběh.
Bylo by zbytečné hledat míru jeho génia. Hitch je příliš uznávaný na to neměli právo ho srovnávat s někým jiným než přímo s ním.
Angličanka a vévodaDigitální obraz není v Rohmerově případě pouhým utilitárním prostředkem k rychlé a automatické pseudofilmařině, ale stává se výrazovým prostředkem par excellence – nástrojem nahrazujícím malířský štětec.
Rohmerův film je i přes svou dobovou stylizaci možná ještě méně nápadný než jeho dvacítka „nezávislých“ filmů.
Moolaadé Ousmana SembenehoSembenemu se podařilo uskutečnit další krok v rámci kinematografie subsaharské Afriky, oscilující mezi protipóly venkov – velkoměsto.
15. částV Kubrickových filmech revolta končí krachem. Každý z jeho filmů vypráví příběh rozpadu a dezintegrace.
2046 Kar-waie WongaWong se od zachycení intimní nálady lidí vržených do veřejných prostor přesouvá k vyjádření vlastní niterné vize.
Život pod vodou Wese AndersonaKomedie patří vedle thrilleru k nejprogresivnějším žánrům současného amerického filmu. Iluze je americký film od nového Hollywoodu 70. let v krizi již bezmála patnáct let, neplatí. Mladí tvůrci berou kina na celém světě útokem a Wes Anderson je jedním z nich.
Melinda a Melinda Woodyho AllenaPokud platí Manhattan zastupuje ve filmech Woodyho Allena celý svět s jeho vrcholy i propastmi a že Boha nahradil psychiatr, pak je Melinda a Melinda logickým pokračováním jeho předposledního snímku Cokoliv.
Skřítek Tomáše VorlaTomáš Vorel navázal svým novým filmem na Cestu z města či Pražskou pětku s tím, že moralizovaní zbavil alespoň „slovní doslovnosti“ Cesty a grotesku Pětky protáhl do celovečerní stopáže.
Román pro ženy Filipa RenčeNení divu český filmový divák hloupne.
Na okraj jednoho výročíJean Vigo byl víc než filmař – byl to okamžik v dějinách filmu ý se nebude nikdy opakovat.