Když jsem nedávno projížděl seznam všech filmových festivalů na světě, přišlo mi na mysl  vzhledem k jejich počtu musí být drtivá většina lidské populace tvořena nadšenými filmovými fanoušky. Pochopitelně jde o festivaly různého druhu a filmy é se na nich objevují, jsou řazeny na základě často velmi různých kritérií (od tradičních přes výchovné až k těm nejbizardnějším). Drtivá většina filmových festivalů, pyšnících se atributem těch „nejlepších“ či „nejoblíbenějších“, se snaží kombinovat hned několik strategií  získat ono pověstné a dnes již poněkud zastaralé označení „A“. Podobně jako v populární hudbě i v tomto prostředí existují pověstné žebříčky popularity, popř. kvality, a divák tak může s nadšením nebo nelibostí sledovat  jeho oblíbený festival stoupá nebo klesá krajinou festivalových úspěchů. Většina filmové festivalové produkce ve světě si nenajde k běžnému českému divákovi cestu, přesto lze slyšet  Filmový festival v Karlových Varech mu přináší to nejlepší ze světové filmové produkce. Nejnovější Fantom poodhaluje část programové náplně největšího českého filmového festivalu pro ty, kteří Karlovy Vary na začátku července nenavštívili, a snaží se upozornit na zajímavé filmy ty z vás, kteří do Varů nakonec přijeli. A ostatním é film nezajímá nebo ho dokonce považují za zcela zbytečný, vzkazujeme: „Shit happens, right?“