Konečně přestalo mrznout a sněžit a jarní slunce se začíná opírat do zkřehlých měst. Konečně můžeme odhodit těžké zimní kabáty a jen tak si bezúčelně vyrazit na čerstvý, provoněný vzduch. Zmizet z bytů, kaváren, hospod a nákupních center, ve kterých jsme se jako v bunkrech zavírali před touto děsivou zimou. Zmizet z filmových sálů. Nebo existuje snad důvod, proč na konci března jít do kina? Výjimečně musím říct „žel“, existuje. Tím důvodem je Febiofest – každoroční pražská „přehlídka filmu, televize a videa“ é pak v redukované formě putuje po větších městech Čech, Moravy a Slovenska. Organizátorům se pro letošek podařilo sestavit velmi dobrý program ý v řadě sekcí nabízí průřez opravdu „globální“ kinematografií: od Japonska, přes Jihoafrickou republiku až po Argentinu. V geografickém rozpětí však samotná kvalita ještě nespočívá. Co lze na tomto programu ocenit  zařazení zajímavých, novátorských děl á hýbou současným děním v kinematografii a o kterých se hodně diskutuje. Na některé jsme se rozhodli v tomto čísle Fantomu podrobněji zaměřit (Perfektní pár, Grizzly Man, Mladý poručík), jiné dáváme jako tip a další lze určitě ještě objevit. Příležitostí se k tomu letos naskýtá dost. Na organizátory však máme jeden zásadní apel: přesuňte termín konání zpět do zimních měsíců!